Kéri Katalin: Mi a neveléstörténet? (JPTE Tanárképző Intézet, Pécs, 1997.)
Címlap
Fülszöveg
A könyv impresszuma
Köszönetnyilvánítás


ELŐSZÓ

I. BEVEZETÉS



II. GONDOLATOK A TÖRTÉNELEMRŐL
1. Mi a történelem?

2. Történeti tények és kultúrtörténeti egységek

3. Mi a történelem értelme?

4. Mi a haszna a történelem ismeretének?

5. Tudomány-e a történelem?

6. Mi a művelődéstörténet?


III. A NEVELÉSTÖRTÉNET
1. A neveléstörténet születése

2. A magyar neveléstörténet-írás születése

3. A neveléstörténet tárgya

4. A neveléstörténet ismeretének haszna

5. A neveléstörténet helye a tudományok rendszerében


IV. NEVELÉSTÖRTÉNETI KUTATÁSOK
1. A neveléstörténet diakronikus vizsgálata

2. A neveléstörténet szinkronisztikus kutatása

3. A neveléstörténeti kutatás megtervezése

4. A neveléstörténet forrásai

5. A forráskritika

6. Új törekvések a nevelés­történeti kutatásokban


V. A NEVELÉSTÖRTÉNET TANÍTÁSA
1. A neveléstörténet a pedagógusképzésben

2. A neveléstörténész


Zárszó

A könyv jegyzetei

1. sz. melléklet

2. sz. melléklet



Ez a digitális könyv a
Magyar Elektronikus Könyvtár
számára készült
a szerző hozzájárulásával.

Digitalizálás és Webprogramozás:
Ambrus Attila József
(alex@nostromo.pte.hu)

Dátum:
2002. 02. 12.