Az állományok teljes hipertext hálója
[B 1] Hogyan épül fel ez a szöveg ?
|-[IDZ16] Mottó (Landow)
\-[MGJ01] A fejlesztéshez használt szoftvereszközök
[B 3] Mi az, hogy "informatikai jegyzetek" ?
\-[LST02] A "Földtani informatika" című jegyzet tartalomjegyzéke
[B 5] Kik és hogyan használhatják ezt a szöveget ?
|-[MGJ02] Az olvasásra és a nyomtatásra vonatkozó megjegyzések
\-[MGJ03] Az új verzióra vonatkozó megjegyzések
\-[MGJ05] KATALIST
[B 7] Miért fontosak az információval kapcsolatos ismeretek ?
|-[STA01] Az európai információs ipar fejlődése
\-[DTL33] Az ismeretszervezés tudománya
[A 1] Hogyan értelmezik az információ fogalmát a különböző tudományágak ?
|-[IDZ13] Mottó (Disraeli)
|-[DTL39] Az információ ára
|-[DTL22] Az információs gépek jellemzői
|-[DTL01] A genetikai információ
| |-[DTL35] A genetikai kód
| \-[DTL13] A genetikai program
\-[DTL29] Az információs fizika alapjai
\-[DTL30] Az információ egyetemessége
[A 5] Milyen jellemzői vannak az információnak ?
|-[DTL24] Az információ szerepe a világban
| |-[ERD22] Az információ elemi részecskéinek hipotézise
| \-[GRA13] Az anyag, az energia és az információ összefüggése
|-[DEF02] Az "entrópia" fogalma
| \-[MAT01] Az entrópia és az információ összefüggése
| |-[ERD18] A Maxwell-démon
| | \-[BIO04] Norbert Wiener
| \-[GRA04] Az információ és az entrópia összefüggése
\-[IDZ15] Mottó (Reddy)
[A 7] Hogyan osztályozhatjuk az információkat ?
|-[DTL64] A kommunikáció során használt jelek fajtái
\-[DTL12] A szemantikai információ mérése
\-[DTL49] A szemantika problémái
[A 10] Hogyan mérik az információt ?
|-[DTL65] Az információelméletekkel kapcsolatos ellenérvek
|-[ERD02] Az információ mennyiségének viszonylagossága
|-[BIO02] Claude Elwood Shannon
|-[MAT03] A magyar nyelv betűinek információtartalma
\-[MAT02] Shannon képlete az információmennyiség számítására
\-[ERD19] Nem egyforma valószínűségű nyelvi elemek
[A 13] Mi a zaj és a redundancia szerepe ?
|-[GRA09] Egy hírközlési rendszer általános felépítése
|-[DTL66] A köznapi kommunikációt zavaró hatások
| |-[ERD42] Szélsőséges kommunikációs helyzetek
| \-[IDZ10] Mottó (T-shirt)
|-[ERD17] A tudományos ismeretek újrafelfedezése
|-[ERD05] A zaj kiszűrésének problémája
| \-[BIO05] Warren Weaver
|-[FLD03] Tömörítő program a jegyzetben levő redundancia megállapításához
\-[ERD11] A nyelvek redundanciája
|-[FLD02] Informatikai rejtvény
\-[ERD12] A beszélt nyelv jellemzői
\-[IDZ14] Mottó (Burroughs)
[A 16] Mi az az informatika ?
[H 1] Hogyan változott az információ szerepe az elmúlt századokban ?
|-[IDZ01] Mottó (Eliot)
|-[DTL08] Az információ rögzítésének fontossága
| \-[DTL45] Az információ rögzítésének hatása az időtudatra
|-[ERD13] A távközlés fejlődése
|-[ANE06] Az információ terjedési sebességének növekedése
|-[ERD06] A számítástechnika őstörténete
| |-[BIO06] Neumann János
| \-[ERD10] A számítástechnika fejlődésének sebessége
| |-[IDZ11] Mottó (graffito)
| \-[GRA20] A számítási sebesség növekedése
|-[ERD28] A modern információtechnológia öt főtétele
|-[DTL23] Az információ fogalmának felismerése
\-[STA08] Az ipari forradalom és az információs forradalom összehasonlítása
[H 3] Mi jellemzi az információs társadalmat ?
|-[STA02] Az amerikai információs ágazatok fejlődésének adatai
|-[GRA08] Az információs ipar szerkezete
|-[ERD32] Posztmodern elmélet a társadalmakat összetartó erőkről
|-[DTL42] Az információtechnológia négy ökölszabálya
|-[DTL17] Az ipari és az információs társadalom rendszerének összehasonlítása
|-[ANE03] Az információs forradalomtól várt hatások
\-[DTL09] A statisztikai adatok szerepe
[H 6] Milyen következményekkel jár az információs forradalom az emberre ?
|-[LST12] A tömegkommunikációval kielégített igények
| |-[IDZ20] Mottó (Hitchcock)
| \-[GRA21] A tömegkommunikáció által közvetített világ
| |-[DTL67] A tömegkommunikáció hatását ellensúlyozó tényezők
| | |-[DTL68] A médiától kapott információk értéke
| | | \-[DTL72] A hírek aktualitása
| | |-[DTL70] A tömegkommunikáció hatása a vélemények alakulására
| | \-[ANE07] A tömegkommunikáció befolyásoló hatása
| \-[ERD44] A tömegkultúra szerepe
|-[DTL44] A műveltség szerepe az információs korban
|-[DTL18] A kultúra és az információ
| \-[DTL50] A jel torzulásából származó előnyök
|-[ERD14] Az informálódás nehézségei
|-[DTL46] A számítógépes világ ellen felhozott érvek
|-[DTL43] A második kopernikuszi fordulat
|-[DTL11] Az érzékszerveinket érő információk
| |-[DTL58] A figyelem szerepe az információk közötti válogatásban
| \-[STA10] A tanulás különböző formáinak hatékonysága
| |-[DTL62] A tanulás szintjei
| \-[DTL63] A képi információk fontossága
\-[ERD29] A "jelenzsugor" jelensége
[H 9] Mi az információrobbanás hatása a tudományokra ?
|-[STA06] A tudomány exponenciális növekedése
|-[ANE04] A szakirodalom feldolgozhatatlanná válik
|-[GRA12] A folyóiratban való publikáció időtávja
| \-[GRA14] A különböző publikációk időtávja
\-[STA04] A szakirodalom elavulása
[H 11] Milyen információs válságok várhatók a következő évtizedekben ?
[H 14] Megoldják-e az információs válságot az intelligens gépek ?
|-[ERD01] Hogyan lehet eldönteni, hogy mikor intelligens egy számítógép?
|-[GRA07] A mesterséges intelligencia területei és eszközei
\-[ERD08] Vélemények a mesterséges intelligenciáról
|-[ERD34] Az emberi és a mesterséges intelligencia
\-[ERD33] A mesterséges intelligencia megvalósíthatósága
[L 1] Mi a "jelentés" jelentése ?
|-[IDZ02] Mottó (Baez)
|-[ANE01] A gépi fordításnál előforduló tévedések
| \-[ERD38] A gépi fordítás klasszikus alkalmazásai
\-[ERD21] A szemantikai zaj megjelenése a kommunikációban
[L 3] Milyen módszereink vannak a világban előforduló jelenségek megismerésére
|-[IDZ06] Mottó (Bierce)
|-[ERD09] A megismerés logikai és intuíciós formája
| \-[DTL48] A logika és az intuíció szerepe
| \-[DTL73] A hétköznapi tudás és az ellentmondó információk
|-[DEF04] A "paradigma" szó jelentése
|-[ERD36] Az előzetes ismeretek hatása a megfigyelésre
| |-[IDZ05] Mottó (Szent-Györgyi)
| \-[ERD41] A szűrők szerepe az információs túlterhelés elleni védekezésben
|-[DTL27] A kognitív sémák száma
\-[DTL19] A tudás tárolási formái az agyban
|-[IDZ07] Mottó (Allen)
|-[DTL57] A mintafelismerés technikája az agyban
\-[DTL47] A számítógépes analógia használata a gondolkodásra
|-[DTL59] A rövidtávú memória jellemzői
\-[DTL60] A hosszútávú memória jellemzői
|-[IDZ03] Mottó (saying)
\-[ERD40] A fogalmi kategóriák kultúra-függése
[L 6] Hogy működik a megismerési folyamat és mik a megismerés csapdái ?
|-[DTL07] A megismerés típusainak egyik lehetséges csoportosítása
|-[DTL69] A viták típusai
| \-[DTL71] A vélemények megváltoztathatóságát meghatározó tényezők
\-[DTL26] A heurisztikák néhány típusa
[L 9] Hogyan dönt az ember, mi akadályozza az optimális döntést ?
\-[ERD27] Az intézményekben található információs szintek
[L 12] Hogyan segíthetik a döntést a döntéstámogató és a szakértői rendszerek ?
|-[DTL61] Egyszerű döntési módszerek
|-[DTL34] A számítógépes döntéstámogató technikák alkalmazása hazánkban
|-[ERD25] A felsővezetői információs rendszerek kudarcainak okai
\-[PLD08] A Minnesota GDSS főmenüje
[T 1] Hogyan működik a tudomány ?
|-[IDZ04] Mottó (Valery)
|-[DTL51] A tudomány és a haladás
|-[BIO09] William of Occam
|-[DTL52] A tudományfilozófia fontosabb irányzatai és tévedései
| |-[DTL53] A paradigma előtti állapot jellemzői a tudományban
| |-[DTL54] A "normál tudomány" jellemzői
| |-[DTL56] A tudományos forradalmak és a látásmód megváltozása
| | \-[ERD39] A tudományos világnézetek relativizmusa
| | \-[BIO07] Paul K. Feyerabend
| |-[DTL55] A tudományos válságok jellegzetességei
| \-[ERD37] A politikai és a tudományos forradalmak hasonlóságai
\-[ERD43] A köznapi tudás szerepének csökkenéséből adódó problémák
\-[IDZ19] Mottó (Reagan)
[T 4] Hogyan osztályozható a kutatási-fejlesztési tevékenység ?
|-[GRA16] A "gatekeeper" helye a kutatási team-ben
\-[ERD23] A szakemberek különböző kommunikációs szokásai
[T 6] Mi a matematika szerepe a világ megismerésében ?
|-[ANE05] A logika szabályai
|-[BIO03] Kurt Gödel
\-[ERD04] A gödeli kérdések elméletének általánosítása
[T 9] Mit mondhatunk a modell és a valóság viszonyáról ?
|-[ERD03] A természetről alkotott modellek viszonylagossága
\-[ERD30] Egymás mellett létező elméletek
[S 1] Hogy zajlik a tudományos kommunikáció ?
|-[IDZ12] Mottó (Johnson 2.)
|-[DTL25] A tudományos kommunikáció jellemzői
|-[STA03] A konferenciák számának növekedése
|-[DTL16] A "láthatatlan kollégiumok" kialakulása
|-[GRA10] Az információs források kategóriái
\-[GRA11] A tudományos kommunikáció általános folyamatábrája
[S 4] Mi jellemzi a szakirodalmat a 20. század végén ?
|-[ANE02] A szakirodalom túltengésének jelensége
|-[GRA05] A folyóiratok számának alakulása
|-[GRA17] A Chemical Abstracts folyóirat köteteinek folyómétere évente
|-[STA07] A folyóiratok kihasználtsága
| \-[GRA06] A folyóiratok olvasottsága
\-[STA05] A többszerzős cikkek elszaporodása
[S 7] Hogyan osztályozzák a szakirodalmat ?
\-[DEF01] A "periodika" szó magyarázata
[S 9] Hogy történik a szakirodalom feldolgozása ?
|-[ERD20] A szakirodalom feldolgozásának ára
|-[DTL28] A világdokumentációs központ tervei
|-[ERD15] A bibliográfia kialakulása
|-[DTL15] A szakirodalmi indexek típusai
|-[DTL06] A referátumok típusai
| \-[ERD16] Az automatikus referálás
\-[GRA18] Az információs lánc alapmodellje
[J 1] Hogy lehet megszerezni az "informálódni tudás" képességét ?
|-[IDZ08] Mottó (Johnson)
|-[DTL21] A könyvtárhasználók igényei és szokásai
\-[DTL20] A könyvtárak szerepe a tájékozódási képességek kialakításában
[J 4] Hogyan lehet tájékozódni az exponenciálisan növekvő szakirodalomban ?
\-[IDZ23] Mottó (Indiana)
[J 7] Hogyan működnek a könyvtárak, milyen szolgáltatásaik vannak ?
|-[IDZ22] Mottó (Bradbury)
|-[ERD24] A könyvtártudomány törvényei
|-[STA09] Híresebb könyvtárak alapításuk sorrendjében
|-[DTL31] A dokumentumok osztályozásának története
|-[LST05] Az ETO főosztályai
| \-[LST09] Az ETO ötödik főosztályának felosztása
| \-[LST10] Az ETO 55 számú osztályának felosztása
|-[DTL14] A FID megalakulása
\-[DTL32] Az indexeléssel járó problémák
[J 10] Milyen számítógépes lehetőségek vannak az információk közötti eligazodásr
|-[PLD04] Keresési példa az Ei Chemdisc CD-ROM adatbázisból
| \-[ERD07] A Boole-algebra újrafelfedezése
| \-[BIO08] George Boole
|-[PLD05] Keresési példa a Peterson's Gradline CD-ROM adatbázisból
|-[PLD07] Néhány tétel az egyik szociológai felméréseket tartalmazó adatbázisból
| \-[IDZ18] Mottó (Camus)
|-[PLD06] Egy tétel a The Washington Post című lap teljes szövegű adatbázisából
|-[DTL02] Az online adatbázisszolgáltatás története
| |-[LST11] Az online adatbázisipar kronológiája
| | \-[STA11] Az OCLC online katalógusának mérete
| \-[GRA19] Szolgáltatási lánc az online információközvetítő munkahelyen
| \-[DTL38] Az adatbázisokban való keresés stratégiájának típusai
|-[FLD01] Gyakorló program az online bibliográfiai adatbázisok használatához
|-[LST01] Az amerikai DIALOG központ által szolgáltatott online adatbázisok
|-[DTL36] A CD-ROM lemezek jellemzői
| \-[IDZ17] Mottó (Polly)
|-[PLD03] Mintakeresés a BME ALEPH online katalógusában
|-[PLD02] A BUBL nevű elektronikus faliújság kezdőképernyője és az E szekció
|-[LST03] Elektronikus újságok és hírlevelek listája
| \-[PLD01] A PACS-L Review elektronikus újság egyik számának tartalomjegyzéke
\-[LST07] Fontosabb levelezőcsoportok az Internet/Bitnet hálózatokon
[J 14] Mi a különbség a hagyományos és elektronikus információszolgáltatás közöt
\-[DTL37] A szabadszöveges keresés előnyei és hátrányai
\-[DEF03] A "releváns" szó magyarázata
[J 17] Milyenek lesznek a jövő információhordozói ?
|-[DTL40] Az ISDN hálózatok szolgáltatásai
|-[GRA02] Távközléstechnika: kilátások a 2000. évre
|-[ERD45] A hagyományos és az elektronikus könyvek összehasonlítása
|-[ERD26] Intelligens keresőprogramok az adatbázisokban való eligazodáshoz
|-[GRA03] Az információk szervezésének lehetséges módjai
| |-[IDZ21] Mottó (Tufte)
| \-[KEP04] A Grolier Electronic Encyclopedia CD-ROM
|-[DTL04] A hipertext és hipermédia koncepció története
| \-[ERD35] A Memex-TV és a szórakoztatóipar
\-[MGJ04] Demonstrációs program a mesterséges valóság témájához
[I 1] Milyen szempontokat kell figyelembe venni saját adatbázis készítésénél ?
|-[IDZ09] Mottó (anonymous)
|-[DTL03] A vállalati információs rendszerek jellemzői
| \-[DTL41] A számítástechnika helyzete a hazai vállalatoknál
\-[DTL10] Az adatok szabványosításának fontossága
[I 5] Milyen a hazai számítógépes ellátottság ?
|-[GRA15] Az EWSP-alapú csomagkapcsolt hálózat topológiája
|-[KEP05] A CDS/ISIS mikrogépes változatának kezdő képernyője
\-[KEP06] A BRS/SEARCH kezdő képernyője
[I 7] Hogyan áll a magyar információs hálózat kifejlesztése ?
|-[GRA01] Az információs ipari termékek várható keresletének alakulása
|-[LST06] A magyarországi telefonos BBS-ek listája
| \-[KEP07] A Telcomtec BBS kezdő képernyője
| \-[KEP08] A Telcomtec BBS nyilvános szolgáltatásai
|-[DTL05] A TRILLA kommunikációs keretrendszer
| |-[KEP01] Az ELLA elektronikus levelezőrendszer (TRILLA modul)
| |-[KEP02] Az ELF elektronikus faliújság (TRILLA modul)
| \-[KEP03] A PETRA állományok átvitelére alkalmas program (TRILLA modul)
\-[LST04] Az IIF online elérhető adatbázisai
[I 9] Melyek a legnagyobb nemzetközi információs hálózatok ?
|-[LST08] A legfontosabb nagy számítógépes hálózatok listája
|-[STA13] Az Internet és az NREN
|-[LST13] A "Hálózati információforrások" című jegyzet tartalomjegyzéke
|-[STA12] Népszerű hálózatok árai
\-[BIO01] Marshall McLuhan
|-[ERD46] McLuhan elméletei
\-[ERD31] A "globális falu" megvalósításának nehézségei