Az állományok teljes hipertext hálója


[B 1] Hogyan épül fel ez a szöveg ? |-[IDZ16] Mottó (Landow) \-[MGJ01] A fejlesztéshez használt szoftvereszközök [B 3] Mi az, hogy "informatikai jegyzetek" ? \-[LST02] A "Földtani informatika" című jegyzet tartalomjegyzéke [B 5] Kik és hogyan használhatják ezt a szöveget ? |-[MGJ02] Az olvasásra és a nyomtatásra vonatkozó megjegyzések \-[MGJ03] Az új verzióra vonatkozó megjegyzések \-[MGJ05] KATALIST [B 7] Miért fontosak az információval kapcsolatos ismeretek ? |-[STA01] Az európai információs ipar fejlődése \-[DTL33] Az ismeretszervezés tudománya [A 1] Hogyan értelmezik az információ fogalmát a különböző tudományágak ? |-[IDZ13] Mottó (Disraeli) |-[DTL39] Az információ ára |-[DTL22] Az információs gépek jellemzői |-[DTL01] A genetikai információ | |-[DTL35] A genetikai kód | \-[DTL13] A genetikai program \-[DTL29] Az információs fizika alapjai \-[DTL30] Az információ egyetemessége [A 5] Milyen jellemzői vannak az információnak ? |-[DTL24] Az információ szerepe a világban | |-[ERD22] Az információ elemi részecskéinek hipotézise | \-[GRA13] Az anyag, az energia és az információ összefüggése |-[DEF02] Az "entrópia" fogalma | \-[MAT01] Az entrópia és az információ összefüggése | |-[ERD18] A Maxwell-démon | | \-[BIO04] Norbert Wiener | \-[GRA04] Az információ és az entrópia összefüggése \-[IDZ15] Mottó (Reddy) [A 7] Hogyan osztályozhatjuk az információkat ? |-[DTL64] A kommunikáció során használt jelek fajtái \-[DTL12] A szemantikai információ mérése \-[DTL49] A szemantika problémái [A 10] Hogyan mérik az információt ? |-[DTL65] Az információelméletekkel kapcsolatos ellenérvek |-[ERD02] Az információ mennyiségének viszonylagossága |-[BIO02] Claude Elwood Shannon |-[MAT03] A magyar nyelv betűinek információtartalma \-[MAT02] Shannon képlete az információmennyiség számítására \-[ERD19] Nem egyforma valószínűségű nyelvi elemek [A 13] Mi a zaj és a redundancia szerepe ? |-[GRA09] Egy hírközlési rendszer általános felépítése |-[DTL66] A köznapi kommunikációt zavaró hatások | |-[ERD42] Szélsőséges kommunikációs helyzetek | \-[IDZ10] Mottó (T-shirt) |-[ERD17] A tudományos ismeretek újrafelfedezése |-[ERD05] A zaj kiszűrésének problémája | \-[BIO05] Warren Weaver |-[FLD03] Tömörítő program a jegyzetben levő redundancia megállapításához \-[ERD11] A nyelvek redundanciája |-[FLD02] Informatikai rejtvény \-[ERD12] A beszélt nyelv jellemzői \-[IDZ14] Mottó (Burroughs) [A 16] Mi az az informatika ? [H 1] Hogyan változott az információ szerepe az elmúlt századokban ? |-[IDZ01] Mottó (Eliot) |-[DTL08] Az információ rögzítésének fontossága | \-[DTL45] Az információ rögzítésének hatása az időtudatra |-[ERD13] A távközlés fejlődése |-[ANE06] Az információ terjedési sebességének növekedése |-[ERD06] A számítástechnika őstörténete | |-[BIO06] Neumann János | \-[ERD10] A számítástechnika fejlődésének sebessége | |-[IDZ11] Mottó (graffito) | \-[GRA20] A számítási sebesség növekedése |-[ERD28] A modern információtechnológia öt főtétele |-[DTL23] Az információ fogalmának felismerése \-[STA08] Az ipari forradalom és az információs forradalom összehasonlítása [H 3] Mi jellemzi az információs társadalmat ? |-[STA02] Az amerikai információs ágazatok fejlődésének adatai |-[GRA08] Az információs ipar szerkezete |-[ERD32] Posztmodern elmélet a társadalmakat összetartó erőkről |-[DTL42] Az információtechnológia négy ökölszabálya |-[DTL17] Az ipari és az információs társadalom rendszerének összehasonlítása |-[ANE03] Az információs forradalomtól várt hatások \-[DTL09] A statisztikai adatok szerepe [H 6] Milyen következményekkel jár az információs forradalom az emberre ? |-[LST12] A tömegkommunikációval kielégített igények | |-[IDZ20] Mottó (Hitchcock) | \-[GRA21] A tömegkommunikáció által közvetített világ | |-[DTL67] A tömegkommunikáció hatását ellensúlyozó tényezők | | |-[DTL68] A médiától kapott információk értéke | | | \-[DTL72] A hírek aktualitása | | |-[DTL70] A tömegkommunikáció hatása a vélemények alakulására | | \-[ANE07] A tömegkommunikáció befolyásoló hatása | \-[ERD44] A tömegkultúra szerepe |-[DTL44] A műveltség szerepe az információs korban |-[DTL18] A kultúra és az információ | \-[DTL50] A jel torzulásából származó előnyök |-[ERD14] Az informálódás nehézségei |-[DTL46] A számítógépes világ ellen felhozott érvek |-[DTL43] A második kopernikuszi fordulat |-[DTL11] Az érzékszerveinket érő információk | |-[DTL58] A figyelem szerepe az információk közötti válogatásban | \-[STA10] A tanulás különböző formáinak hatékonysága | |-[DTL62] A tanulás szintjei | \-[DTL63] A képi információk fontossága \-[ERD29] A "jelenzsugor" jelensége [H 9] Mi az információrobbanás hatása a tudományokra ? |-[STA06] A tudomány exponenciális növekedése |-[ANE04] A szakirodalom feldolgozhatatlanná válik |-[GRA12] A folyóiratban való publikáció időtávja | \-[GRA14] A különböző publikációk időtávja \-[STA04] A szakirodalom elavulása [H 11] Milyen információs válságok várhatók a következő évtizedekben ? [H 14] Megoldják-e az információs válságot az intelligens gépek ? |-[ERD01] Hogyan lehet eldönteni, hogy mikor intelligens egy számítógép? |-[GRA07] A mesterséges intelligencia területei és eszközei \-[ERD08] Vélemények a mesterséges intelligenciáról |-[ERD34] Az emberi és a mesterséges intelligencia \-[ERD33] A mesterséges intelligencia megvalósíthatósága [L 1] Mi a "jelentés" jelentése ? |-[IDZ02] Mottó (Baez) |-[ANE01] A gépi fordításnál előforduló tévedések | \-[ERD38] A gépi fordítás klasszikus alkalmazásai \-[ERD21] A szemantikai zaj megjelenése a kommunikációban [L 3] Milyen módszereink vannak a világban előforduló jelenségek megismerésére |-[IDZ06] Mottó (Bierce) |-[ERD09] A megismerés logikai és intuíciós formája | \-[DTL48] A logika és az intuíció szerepe | \-[DTL73] A hétköznapi tudás és az ellentmondó információk |-[DEF04] A "paradigma" szó jelentése |-[ERD36] Az előzetes ismeretek hatása a megfigyelésre | |-[IDZ05] Mottó (Szent-Györgyi) | \-[ERD41] A szűrők szerepe az információs túlterhelés elleni védekezésben |-[DTL27] A kognitív sémák száma \-[DTL19] A tudás tárolási formái az agyban |-[IDZ07] Mottó (Allen) |-[DTL57] A mintafelismerés technikája az agyban \-[DTL47] A számítógépes analógia használata a gondolkodásra |-[DTL59] A rövidtávú memória jellemzői \-[DTL60] A hosszútávú memória jellemzői |-[IDZ03] Mottó (saying) \-[ERD40] A fogalmi kategóriák kultúra-függése [L 6] Hogy működik a megismerési folyamat és mik a megismerés csapdái ? |-[DTL07] A megismerés típusainak egyik lehetséges csoportosítása |-[DTL69] A viták típusai | \-[DTL71] A vélemények megváltoztathatóságát meghatározó tényezők \-[DTL26] A heurisztikák néhány típusa [L 9] Hogyan dönt az ember, mi akadályozza az optimális döntést ? \-[ERD27] Az intézményekben található információs szintek [L 12] Hogyan segíthetik a döntést a döntéstámogató és a szakértői rendszerek ? |-[DTL61] Egyszerű döntési módszerek |-[DTL34] A számítógépes döntéstámogató technikák alkalmazása hazánkban |-[ERD25] A felsővezetői információs rendszerek kudarcainak okai \-[PLD08] A Minnesota GDSS főmenüje [T 1] Hogyan működik a tudomány ? |-[IDZ04] Mottó (Valery) |-[DTL51] A tudomány és a haladás |-[BIO09] William of Occam |-[DTL52] A tudományfilozófia fontosabb irányzatai és tévedései | |-[DTL53] A paradigma előtti állapot jellemzői a tudományban | |-[DTL54] A "normál tudomány" jellemzői | |-[DTL56] A tudományos forradalmak és a látásmód megváltozása | | \-[ERD39] A tudományos világnézetek relativizmusa | | \-[BIO07] Paul K. Feyerabend | |-[DTL55] A tudományos válságok jellegzetességei | \-[ERD37] A politikai és a tudományos forradalmak hasonlóságai \-[ERD43] A köznapi tudás szerepének csökkenéséből adódó problémák \-[IDZ19] Mottó (Reagan) [T 4] Hogyan osztályozható a kutatási-fejlesztési tevékenység ? |-[GRA16] A "gatekeeper" helye a kutatási team-ben \-[ERD23] A szakemberek különböző kommunikációs szokásai [T 6] Mi a matematika szerepe a világ megismerésében ? |-[ANE05] A logika szabályai |-[BIO03] Kurt Gödel \-[ERD04] A gödeli kérdések elméletének általánosítása [T 9] Mit mondhatunk a modell és a valóság viszonyáról ? |-[ERD03] A természetről alkotott modellek viszonylagossága \-[ERD30] Egymás mellett létező elméletek [S 1] Hogy zajlik a tudományos kommunikáció ? |-[IDZ12] Mottó (Johnson 2.) |-[DTL25] A tudományos kommunikáció jellemzői |-[STA03] A konferenciák számának növekedése |-[DTL16] A "láthatatlan kollégiumok" kialakulása |-[GRA10] Az információs források kategóriái \-[GRA11] A tudományos kommunikáció általános folyamatábrája [S 4] Mi jellemzi a szakirodalmat a 20. század végén ? |-[ANE02] A szakirodalom túltengésének jelensége |-[GRA05] A folyóiratok számának alakulása |-[GRA17] A Chemical Abstracts folyóirat köteteinek folyómétere évente |-[STA07] A folyóiratok kihasználtsága | \-[GRA06] A folyóiratok olvasottsága \-[STA05] A többszerzős cikkek elszaporodása [S 7] Hogyan osztályozzák a szakirodalmat ? \-[DEF01] A "periodika" szó magyarázata [S 9] Hogy történik a szakirodalom feldolgozása ? |-[ERD20] A szakirodalom feldolgozásának ára |-[DTL28] A világdokumentációs központ tervei |-[ERD15] A bibliográfia kialakulása |-[DTL15] A szakirodalmi indexek típusai |-[DTL06] A referátumok típusai | \-[ERD16] Az automatikus referálás \-[GRA18] Az információs lánc alapmodellje [J 1] Hogy lehet megszerezni az "informálódni tudás" képességét ? |-[IDZ08] Mottó (Johnson) |-[DTL21] A könyvtárhasználók igényei és szokásai \-[DTL20] A könyvtárak szerepe a tájékozódási képességek kialakításában [J 4] Hogyan lehet tájékozódni az exponenciálisan növekvő szakirodalomban ? \-[IDZ23] Mottó (Indiana) [J 7] Hogyan működnek a könyvtárak, milyen szolgáltatásaik vannak ? |-[IDZ22] Mottó (Bradbury) |-[ERD24] A könyvtártudomány törvényei |-[STA09] Híresebb könyvtárak alapításuk sorrendjében |-[DTL31] A dokumentumok osztályozásának története |-[LST05] Az ETO főosztályai | \-[LST09] Az ETO ötödik főosztályának felosztása | \-[LST10] Az ETO 55 számú osztályának felosztása |-[DTL14] A FID megalakulása \-[DTL32] Az indexeléssel járó problémák [J 10] Milyen számítógépes lehetőségek vannak az információk közötti eligazodásr |-[PLD04] Keresési példa az Ei Chemdisc CD-ROM adatbázisból | \-[ERD07] A Boole-algebra újrafelfedezése | \-[BIO08] George Boole |-[PLD05] Keresési példa a Peterson's Gradline CD-ROM adatbázisból |-[PLD07] Néhány tétel az egyik szociológai felméréseket tartalmazó adatbázisból | \-[IDZ18] Mottó (Camus) |-[PLD06] Egy tétel a The Washington Post című lap teljes szövegű adatbázisából |-[DTL02] Az online adatbázisszolgáltatás története | |-[LST11] Az online adatbázisipar kronológiája | | \-[STA11] Az OCLC online katalógusának mérete | \-[GRA19] Szolgáltatási lánc az online információközvetítő munkahelyen | \-[DTL38] Az adatbázisokban való keresés stratégiájának típusai |-[FLD01] Gyakorló program az online bibliográfiai adatbázisok használatához |-[LST01] Az amerikai DIALOG központ által szolgáltatott online adatbázisok |-[DTL36] A CD-ROM lemezek jellemzői | \-[IDZ17] Mottó (Polly) |-[PLD03] Mintakeresés a BME ALEPH online katalógusában |-[PLD02] A BUBL nevű elektronikus faliújság kezdőképernyője és az E szekció |-[LST03] Elektronikus újságok és hírlevelek listája | \-[PLD01] A PACS-L Review elektronikus újság egyik számának tartalomjegyzéke \-[LST07] Fontosabb levelezőcsoportok az Internet/Bitnet hálózatokon [J 14] Mi a különbség a hagyományos és elektronikus információszolgáltatás közöt \-[DTL37] A szabadszöveges keresés előnyei és hátrányai \-[DEF03] A "releváns" szó magyarázata [J 17] Milyenek lesznek a jövő információhordozói ? |-[DTL40] Az ISDN hálózatok szolgáltatásai |-[GRA02] Távközléstechnika: kilátások a 2000. évre |-[ERD45] A hagyományos és az elektronikus könyvek összehasonlítása |-[ERD26] Intelligens keresőprogramok az adatbázisokban való eligazodáshoz |-[GRA03] Az információk szervezésének lehetséges módjai | |-[IDZ21] Mottó (Tufte) | \-[KEP04] A Grolier Electronic Encyclopedia CD-ROM |-[DTL04] A hipertext és hipermédia koncepció története | \-[ERD35] A Memex-TV és a szórakoztatóipar \-[MGJ04] Demonstrációs program a mesterséges valóság témájához [I 1] Milyen szempontokat kell figyelembe venni saját adatbázis készítésénél ? |-[IDZ09] Mottó (anonymous) |-[DTL03] A vállalati információs rendszerek jellemzői | \-[DTL41] A számítástechnika helyzete a hazai vállalatoknál \-[DTL10] Az adatok szabványosításának fontossága [I 5] Milyen a hazai számítógépes ellátottság ? |-[GRA15] Az EWSP-alapú csomagkapcsolt hálózat topológiája |-[KEP05] A CDS/ISIS mikrogépes változatának kezdő képernyője \-[KEP06] A BRS/SEARCH kezdő képernyője [I 7] Hogyan áll a magyar információs hálózat kifejlesztése ? |-[GRA01] Az információs ipari termékek várható keresletének alakulása |-[LST06] A magyarországi telefonos BBS-ek listája | \-[KEP07] A Telcomtec BBS kezdő képernyője | \-[KEP08] A Telcomtec BBS nyilvános szolgáltatásai |-[DTL05] A TRILLA kommunikációs keretrendszer | |-[KEP01] Az ELLA elektronikus levelezőrendszer (TRILLA modul) | |-[KEP02] Az ELF elektronikus faliújság (TRILLA modul) | \-[KEP03] A PETRA állományok átvitelére alkalmas program (TRILLA modul) \-[LST04] Az IIF online elérhető adatbázisai [I 9] Melyek a legnagyobb nemzetközi információs hálózatok ? |-[LST08] A legfontosabb nagy számítógépes hálózatok listája |-[STA13] Az Internet és az NREN |-[LST13] A "Hálózati információforrások" című jegyzet tartalomjegyzéke |-[STA12] Népszerű hálózatok árai \-[BIO01] Marshall McLuhan |-[ERD46] McLuhan elméletei \-[ERD31] A "globális falu" megvalósításának nehézségei