Címszó: Halász Gitta - Magyar Színművészeti Lexikon (1929-1931, szerk. Schöpflin Aladár)

 

Szócikktípus:

SZEMELYCIMSZO

 

 

A szócikk eredeti képe megtekinthető:

http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0233.pdf
http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0233.png

 

Az itt olvasható változat forrása: B Kádár Zsuzsanna - Nagy Péter Tibor: Az 1929-31-es színművészeti lexikon adatbázisa. (Szociológiai dolgozatok No. 8., WJLF, Budapest, 2017) Készült a Wesley Egyház- és Vallásszociológiai Kutatóközpont 19-21. századi magyar elitek c. kutatása keretében.

http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/szocikk/w/25/25118.htm

Az adatbázis kódja: 1357986421928

 

A szócikk három változatban található meg az oldalon. Legfelül linkekkel kiegészítve; középen, apróbetűvel a keresőmotort szolgáló technikai változat; legalul pedig az eredeti 1929-31-es szöveg.

 

A szöveg linkekkel ellátott változata:

 

 

Halász Gitta

 

Ugyanígy kezdődő szócikkek: http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/szocikk/e/525107.htm

 

Szócikk: Halász Gitta operaénekesnő, a M. Kir. Operaház (intézmény) művésznője. Énektanulmányait Bécsben (ország) és Budapesten (Budapest) végezte. A M. Kir. Operaházban (intézmény) 1918. (időpont) szept. 22-én mutatkozott be, Ábrányi Emil (személy) (információ)  »Don Quijote« (cím) (információ)  c. operájában, a Királyleány (szerep) szerepét énekelte. A közönség nagy tetszéssel, a sajtó egyhangú elismeréssel fogadta bemutatkozását. Azóta megszakítás nélkül kedvelt és népszerű tagja Operánk (intézmény) (információ)  együttesének. Ideálisan tölti be az operai szubrett-szerepkört. Külseje bájos és megnyerő, egész lénye csupa mosoly ós elevenség. Hangja üdén csengő szoprán. Ennek a hangnak sajátos egyéni zamata van: a sima kantilénában lágy és behízelgő hatású, a magas koloraturás fekvésben könnyen szárnyal és ezüstösen csillog. Fülényes énektudásának, erős muzsikus ösztönének, fogékony képzeletének köszönheti minden zenei stílusban való otthonosságát. Szerepeinek színészi részét az igazi temperamentum üde közvetlenségével s az előkelő ízlés mértéktartásával aknázza ki. Elsőrendű Mozart-énekesnő. (személy) (információ)  »Figaró házasságá«-ban (cím) Susannét (szerep) és Cherubint, (szerep) »Don Juan«-ban (cím) (információ)  Zerlinát, (szerep) »Szöktetés«-ben (cím) (információ)  Blondát, (szerep) »Mirandoliná«-ban (cím) Biancát (szerep) énekli. Legutóbb a»Cosi fan tutte« (cím) (információ)  komorna-szerepében aratott rendkívüli sikert. Főbb szerepei: Annuska (szerep) (Bűvös vadász), (cím) (információ)  Musette (szerep) (Bohémélet), (cím) (információ)  Oscar (szerep) (Álarcosbál), (cím) (információ)  Stanci (szerep) (Farsangi lakodalom), (cím) Marcellina (szerep) (Fidelio), (cím) (információ)  Nedda (szerep) (Bajazzók), (cím) (információ)  stb. 1928. (időpont) júliusban nőül ment dr. Révész Ferenc (személy) főorvoshoz. (Lányi Viktor dr.) (személy) (információ)  szin_II.0233.pdf II

 

 

Adatbázisszerű megjelenés

xcímszó Halász Gitta címszóvég 25118 Szócikk: Halász Gitta operaénekesnő, a M. Kir. Operaház yintezmenyy m. kir. operaház yintezmenyy M. Kir. yintezmenyy m. yintezmenyy kir. yintezmenyy operaház yintezmenyy yintezmenyy M. yintezmenyy Kir. yintezmenyy ykodvegy művésznője. Énektanulmányait Bécsben ytelepulesy bécs ytelepulesy Bécs yorszagy Ausztria ykodvegy és Budapesten Budapest ytelepulesy nagybudapest ytelepulesy budapest ykodvegy végezte. A M. Kir. Operaházban yintezmenyy m. kir. operaház yintezmenyy M. Kir. yintezmenyy m. yintezmenyy kir. yintezmenyy operaház yintezmenyy yintezmenyy M. yintezmenyy Kir. yintezmenyy ykodvegy 1918. szept. xtalanevtizedx 1925 22-én mutatkozott be, Ábrányi Emil yszemelynevy ábrányi emil yszemelynevy Ábrányi Emil yszemelynevy ábrányi yszemelynevy emil yszemelynevy yszemelynevy Ábrányi yszemelynevy Emil yszemelynevy ykodvegy »Don Quijote« ycimy don quijote ycimy Don Quijote ycimy don ycimy quijote ycimy ycimy Don ycimy Quijote ycimy ykodvegy c. operájában, a Királyleány yszerepy királyleány yszerepy Királyleány yszerepy királyleány yszerepy yszerepy Királyleány yszerepy ykodvegy szerepét énekelte. A közönség nagy tetszéssel, a sajtó egyhangú elismeréssel fogadta bemutatkozását. Azóta megszakítás nélkül kedvelt és népszerű tagja Operánk yintezmenyy opera yintezmenyy Operá yintezmenyy opera yintezmenyy yintezmenyy Operá yintezmenyy ykodvegy együttesének. Ideálisan tölti be az operai szubrett-szerepkört. Külseje bájos és megnyerő, egész lénye csupa mosoly ós elevenség. Hangja üdén csengő szoprán. Ennek a hangnak sajátos egyéni zamata van: a sima kantilénában lágy és behízelgő hatású, a magas koloraturás fekvésben könnyen szárnyal és ezüstösen csillog. Fülényes énektudásának, erős muzsikus ösztönének, fogékony képzeletének köszönheti minden zenei stílusban való otthonosságát. Szerepeinek színészi részét az igazi temperamentum üde közvetlenségével s az előkelő ízlés mértéktartásával aknázza ki. Elsőrendű Mozart-énekesnő. yszemelynevy mozart yszemelynevy Mozart yszemelynevy mozart yszemelynevy yszemelynevy Mozart yszemelynevy ykodvegy »Figaró házasságá«-ban ycimy figaró házassága ycimy Figaró házasságá ycimy figaró ycimy házassága ycimy ycimy Figaró ycimy házasságá ycimy ykodvegy Susannét yszerepy susanne yszerepy Susanné yszerepy susanne yszerepy yszerepy Susanné yszerepy ykodvegy és Cherubint, yszerepy cherubin yszerepy Cherubin yszerepy cherubin yszerepy yszerepy Cherubin yszerepy ykodvegy »Don Juan«-ban ycimy don juan ycimy Don Juan ycimy don ycimy juan ycimy ycimy Don ycimy Juan ycimy ykodvegy Zerlinát, yszerepy zerlina yszerepy Zerliná yszerepy zerlina yszerepy yszerepy Zerliná yszerepy ykodvegy »Szöktetés«-ben ycimy szöktetés ycimy Szöktetés ycimy szöktetés ycimy ycimy Szöktetés ycimy ykodvegy Blondát, yszerepy blonda yszerepy Blondá yszerepy blonda yszerepy yszerepy Blondá yszerepy ykodvegy »Mirandoliná«-ban ycimy mirandolina ycimy Mirandoliná ycimy mirandolina ycimy ycimy Mirandoliná ycimy ykodvegy Biancát yszerepy bianca yszerepy Biancá yszerepy bianca yszerepy yszerepy Biancá yszerepy ykodvegy énekli. Legutóbb a»Cosi fan tutte« ycimy cosi fan tutte ycimy Cosi fan tutte ycimy cosi ycimy fan ycimy tutte ycimy ycimy Cosi ycimy fan ycimy tutte ycimy ykodvegy komorna-szerepében aratott rendkívüli sikert. Főbb szerepei: Annuska yszerepy annuska yszerepy Annuska yszerepy annuska yszerepy yszerepy Annuska yszerepy ykodvegy (Bűvös vadász), ycimy bűvös vadász ycimy Bűvös vadász ycimy bűvös ycimy vadász ycimy ycimy Bűvös ycimy vadász ycimy ykodvegy Musette yszerepy musette yszerepy Musette yszerepy musette yszerepy yszerepy Musette yszerepy ykodvegy (Bohémélet), ycimy bohémélet ycimy Bohémélet ycimy bohémélet ycimy ycimy Bohémélet ycimy ykodvegy Oscar yszerepy oscar yszerepy Oscar yszerepy oscar yszerepy yszerepy Oscar yszerepy ykodvegy (Álarcosbál), ycimy álarcosbál ycimy Álarcosbál ycimy álarcosbál ycimy ycimy Álarcosbál ycimy ykodvegy Stanci yszerepy stanci yszerepy Stanci yszerepy stanci yszerepy yszerepy Stanci yszerepy ykodvegy (Farsangi lakodalom), ycimy farsangi lakodalom ycimy Farsangi lakodalom ycimy farsangi ycimy lakodalom ycimy ycimy Farsangi ycimy lakodalom ycimy ykodvegy Marcellina yszerepy marcellina yszerepy Marcellina yszerepy marcellina yszerepy yszerepy Marcellina yszerepy ykodvegy (Fidelio), ycimy fidelio ycimy Fidelio ycimy fidelio ycimy ycimy Fidelio ycimy ykodvegy Nedda yszerepy nedda yszerepy Nedda yszerepy nedda yszerepy yszerepy Nedda yszerepy ykodvegy (Bajazzók), ycimy bajazzók ycimy Bajazzók ycimy bajazzók ycimy ycimy Bajazzók ycimy ykodvegy stb. 1928. xevtizedx 1925 júliusban xtalanevtizedx 1935 nőül ment dr. Révész Ferenc yszemelynevy dr. révész ferenc yszemelynevy dr. Révész Ferenc yszemelynevy dr. yszemelynevy révész yszemelynevy ferenc yszemelynevy yszemelynevy dr. yszemelynevy Révész yszemelynevy Ferenc yszemelynev főorvoshoz. (Lányi Viktor dr.) yszemelynevy lányi viktor dr. yszemelynevy Lányi Viktor dr. yszemelynevy lányi yszemelynevy viktor yszemelynevy dr. yszemelynevy yszemelynevy Lányi yszemelynevy Viktor yszemelynevy dr. yszemelynevy yk yszocikkszerzoy lányi viktor dr. szin_II.0233.pdf II

 

 

A szócikk eredeti szövege:

Címszó: Halász Gitta - Magyar Színművészeti Lexikon (1929-1931, szerk. Schöpflin Aladár)

 

Szócikktípus:

SZEMELYCIMSZO

 

 

A szócikk eredeti képe megtekinthető:

http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0233.pdf
http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0233.png

Az itt olvasható változat forrása: B Kádár Zsuzsanna - Nagy Péter Tibor: Az 1929-31-es színművészeti lexikon adatbázisa. (Szociológiai dolgozatok No. 8., WJLF, Budapest, 2017) Készült a Wesley Egyház- és Vallásszociológiai Kutatóközpont 19-21. századi magyar elitek c. kutatása keretében.

http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/szocikk/w/25/25118.htm

Az adatbázis kódja: 1357986421928

 

A szócikk három változatban található meg az oldalon. Legfelül linkekkel kiegészítve; középen, apróbetűvel a keresőmotort szolgáló technikai változat; legalul pedig az eredeti 1929-31-es szöveg.

 

Halász Gitta

Szócikk: Halász Gitta operaénekesnő, a M. Kir. Operaház művésznője. Énektanulmányait Bécsben és Budapesten végezte. A M. Kir. Operaházban 1918. szept. 22-én mutatkozott be, Ábrányi Emil »Don Quijote« c. operájában, a Királyleány szerepét énekelte. A közönség nagy tetszéssel, a sajtó egyhangú elismeréssel fogadta bemutatkozását. Azóta megszakítás nélkül kedvelt és népszerű tagja Operánk együttesének. Ideálisan tölti be az operai szubrett-szerepkört. Külseje bájos és megnyerő, egész lénye csupa mosoly ós elevenség. Hangja üdén csengő szoprán. Ennek a hangnak sajátos egyéni zamata van: a sima kantilénában lágy és behízelgő hatású, a magas koloraturás fekvésben könnyen szárnyal és ezüstösen csillog. Fülényes énektudásának, erős muzsikus ösztönének, fogékony képzeletének köszönheti minden zenei stílusban való otthonosságát. Szerepeinek színészi részét az igazi temperamentum üde közvetlenségével s az előkelő ízlés mértéktartásával aknázza ki. Elsőrendű Mozart-énekesnő. »Figaró házasságá«-ban Susannét és Cherubint, »Don Juan«-ban Zerlinát, »Szöktetés«-ben Blondát, »Mirandoliná«-ban Biancát énekli. Legutóbb a»Cosi fan tutte« komorna-szerepében aratott rendkívüli sikert. Főbb szerepei: Annuska (Bűvös vadász), Musette (Bohémélet), Oscar (Álarcosbál), Stanci (Farsangi lakodalom), Marcellina (Fidelio), Nedda (Bajazzók), stb. 1928. júliusban nőül ment dr. Révész Ferenc főorvoshoz. (Lányi Viktor dr.) szin_II.0233.pdf II