Címszó: Kiwa Teiko - Magyar Színművészeti
Lexikon (1929-1931, szerk. Schöpflin Aladár)
Szócikktípus:
SZEMELYCIMSZO
SZULETESIEV 1904
SZULETESIEVTIZED 1905
A szócikk eredeti képe megtekinthető:
https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0592.pdf
https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0592.png
Az itt olvasható változat forrása: B Kádár
Zsuzsanna - Nagy Péter Tibor: Az 1929-31-es színművészeti lexikon adatbázisa.
(Szociológiai dolgozatok No. 8., WJLF, Budapest, 2017) Készült a Wesley Egyház-
és Vallásszociológiai Kutatóközpont 19-21. századi magyar elitek c. kutatása
keretében.
https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/szocikk/w/27/27083.htm
Az adatbázis kódja: 1357986421928
A szócikk három változatban található meg az
oldalon. Legfelül linkekkel kiegészítve; középen, apróbetűvel a keresőmotort
szolgáló technikai változat; legalul pedig az eredeti 1929-31-es szöveg.
A szöveg linkekkel ellátott változata:
Kiwa
Teiko
Szócikk: Kiwa Teiko japáni (nemzetiség)
énekesnő, sz. 1904-ben, (születés
éve) Jokohamában, (ország) ahol
atyja orvos, anyja a császár udvarához tartozott. 14 éves korában Sarcoli (személy) olasz
(nemzetiség)
(információ)
tenorista fedezte fel. Milánóban (ország) Vittorio
Vanzo (személy)
énekmester vezetése alatt végezte tanulmányait, majd 1923-ban (időpont) indult
el Tokióból (ország)
világkörüli útjára. Mindenütt Puccini (személy) (információ)
operáját énekelte, másfél évig volt Amerikában,
(ország)
azután Európába (ország) jött,
énekelt Párizsban, (ország) Madridban,
(ország)
Zürichben, (ország)
Baselben, (ország)
Brüsszelben, (ország)
Berlinben (ország)
és Varsóban (ország)
és mindenütt különös élményt jelentett a japán (nemzetiség)
énekművésznőnek nemcsak énekbeli kvalitása, hanem az az élethűség, amellyel Puccini
(személy)
(információ)
zenedrámájának alakjába bele tudott helyezkedni.
Nálunk a Városi Színházban (intézmény)
(információ)
1926. (időpont) január
28-án mutatkozott be a „Pillangókisasszony (cím) címszerepében,
Kiwa Teiko (személy)
(információ)
elsőrendű színművésznő és kitűnő énekesnő.
Orgánuma világos, magas szoprán (bár hangvétele néhol gutturális, máshol nazális),
kellemes zengését nem veszti el és korlátolt dinamikai ereje mellett is tisztán
lebeg a zenekar fölött. Biztos muzikalitással közvetíti szólamát és gyönyörű frazirozása,
szerepének zenei átélése és muzsikán át a színészi részeknek az egész alakítással
való tökéletes, szerves összekapcsolása feledhetetlenné teszik előadását. 1928.
(időpont)
febr. 15-én újból a „Pillangókisasszonyban (cím) lépett fel
és azon túl többször is eljött a magyar fővárosba. (Budapest)
szin_II.0592.pdf II
Adatbázisszerű megjelenés
xcímszó Kiwa Teiko címszóvég 27083 Szócikk: Kiwa
Teiko japáni ynemzetisegy japán ynemzetisegy japán ynemzetisegy japán
ynemzetisegy ynemzetisegy japán ynemzetisegy ykodvegy énekesnő, sz. 1904-ben, Jokohamában,
xtalanevtizedx 1915 xtalanevtizedx 1925 ytelepulesy jokohama ytelepulesy
Jokohamá yorszagy Japán ykodvegy ahol atyja orvos, anyja a császár udvarához tartozott.
14 éves korában Sarcoli yszemelynevy sarcoli yszemelynevy Sarcoli yszemelynevy
sarcoli yszemelynevy yszemelynevy Sarcoli yszemelynevy ykodvegy olasz ynemzetisegy
olasz ynemzetisegy olasz ynemzetisegy olasz ynemzetisegy ynemzetisegy olasz
ynemzetisegy ykodvegy tenorista fedezte fel. Milánóban ytelepulesy milánó
ytelepulesy Milánó yorszagy Olaszország ykodvegy Vittorio Vanzo yszemelynevy
vittorio vanzo yszemelynevy Vittorio Vanzo yszemelynevy vittorio yszemelynevy
vanzo yszemelynevy yszemelynevy Vittorio yszemelynevy Vanzo yszemelynevy
ykodvegy énekmester vezetése alatt végezte tanulmányait, majd 1923-ban xevtizedx
1925 indult el Tokióból ytelepulesy tokió ytelepulesy Tokió yorszagy Japán
ykodvegy világkörüli útjára. Mindenütt Puccini yszemelynevy puccini
yszemelynevy Puccini yszemelynevy puccini yszemelynevy yszemelynevy Puccini
yszemelynevy ykodvegy operáját énekelte, másfél évig volt Amerikában, ytelepulesy
amerika ytelepulesy Ameriká yorszagy Észak Amerika ykodvegy azután Európába ytelepulesy
európa ytelepulesy Európá yorszagy Európa ykodvegy jött, énekelt Párizsban, ytelepulesy
párizs ytelepulesy Párizs yorszagy Franciaország ykodvegy Madridban, ytelepulesy
madrid ytelepulesy Madrid yorszagy Spanyolország ykodvegy Zürichben, ytelepulesy
zürich ytelepulesy Zürich yorszagy Svájc ykodvegy Baselben, ytelepulesy basel
ytelepulesy Basel yorszagy Svájc ykodvegy Brüsszelben, ytelepulesy brüsszel
ytelepulesy Brüsszel yorszagy Belgium ykodvegy Berlinben ytelepulesy berlin
ytelepulesy Berlin yorszagy Németország ykodvegy és Varsóban ytelepulesy varsó
ytelepulesy Varsó yorszagy Lengyelország ykodvegy és mindenütt különös élményt jelentett
a japán ynemzetisegy japán ynemzetisegy japán ynemzetisegy japán ynemzetisegy
ynemzetisegy japán ynemzetisegy ykodvegy énekművésznőnek nemcsak énekbeli kvalitása,
hanem az az élethűség, amellyel Puccini yszemelynevy puccini yszemelynevy
Puccini yszemelynevy puccini yszemelynevy yszemelynevy Puccini yszemelynevy
ykodvegy zenedrámájának alakjába bele tudott helyezkedni. Nálunk a Városi Színházban
yintezmenyy városi színház yintezmenyy Városi S yintezmenyy városi yintezmenyy
színház yintezmenyy yintezmenyy Városi yintezmenyy S yintezmenyy ykodvegy 1926.
január 28-án mutatkozott be a „Pillangókisasszony ycimy pillangókisasszony
ycimy Pillangókisasszony ycimy pillangókisasszony ycimy ycimy Pillangókisasszony
ycimy ykodvegy címszerepében, Kiwa Teiko yszemelynevy kiwa teiko yszemelynevy
Kiwa Teiko yszemelynevy kiwa yszemelynevy teiko yszemelynevy yszemelynevy Kiwa
yszemelynevy Teiko yszemelynevy ykodvegy elsőrendű színművésznő és kitűnő énekesnő.
Orgánuma világos, magas szoprán (bár hangvétele néhol gutturális, máshol nazális),
kellemes zengését nem veszti el és korlátolt dinamikai ereje mellett is tisztán
lebeg a zenekar fölött. Biztos muzikalitással közvetíti szólamát és gyönyörű frazirozása,
szerepének zenei átélése és muzsikán át a színészi részeknek az egész alakítással
való tökéletes, szerves összekapcsolása feledhetetlenné teszik előadását. 1928.
febr. xtalanevtizedx 1935 15-én újból a „Pillangókisasszonyban ycimy
pillangókisasszony ycimy Pillangókisasszony ycimy pillangókisasszony ycimy ycimy
Pillangókisasszony ycimy ykodvegy lépett fel és azon túl többször is eljött a magyar
fővárosba. főváros ytelepulesy nagybudapest ytelepulesy budapest ykodvegy szin_II.0592.pdf
II
A szócikk eredeti szövege:
Címszó: Kiwa Teiko - Magyar Színművészeti
Lexikon (1929-1931, szerk. Schöpflin Aladár)
Szócikktípus:
SZEMELYCIMSZO
SZULETESIEV 1904
SZULETESIEVTIZED 1905
A szócikk eredeti képe megtekinthető:
https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0592.pdf
https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0592.png
Az itt olvasható változat forrása: B Kádár
Zsuzsanna - Nagy Péter Tibor: Az 1929-31-es színművészeti lexikon adatbázisa.
(Szociológiai dolgozatok No. 8., WJLF, Budapest, 2017) Készült a Wesley Egyház-
és Vallásszociológiai Kutatóközpont 19-21. századi magyar elitek c. kutatása
keretében.
https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/szocikk/w/27/27083.htm
Az adatbázis kódja: 1357986421928
A szócikk három változatban található meg az
oldalon. Legfelül linkekkel kiegészítve; középen, apróbetűvel a keresőmotort
szolgáló technikai változat; legalul pedig az eredeti 1929-31-es szöveg.
Kiwa
Teiko
Szócikk: Kiwa Teiko japáni énekesnő, sz. 1904-ben,
Jokohamában, ahol atyja orvos, anyja a császár udvarához tartozott. 14 éves korában
Sarcoli olasz tenorista fedezte fel. Milánóban Vittorio Vanzo énekmester vezetése
alatt végezte tanulmányait, majd 1923-ban indult el Tokióból világkörüli útjára.
Mindenütt Puccini operáját énekelte, másfél évig volt Amerikában, azután Európába
jött, énekelt Párizsban, Madridban, Zürichben, Baselben, Brüsszelben, Berlinben
és Varsóban és mindenütt különös élményt jelentett a japán énekművésznőnek nemcsak
énekbeli kvalitása, hanem az az élethűség, amellyel Puccini zenedrámájának alakjába
bele tudott helyezkedni. Nálunk a Városi Színházban 1926. január 28-án mutatkozott
be a „Pillangókisasszony címszerepében, Kiwa Teiko elsőrendű színművésznő és kitűnő
énekesnő. Orgánuma világos, magas szoprán (bár hangvétele néhol gutturális, máshol
nazális), kellemes zengését nem veszti el és korlátolt dinamikai ereje mellett is
tisztán lebeg a zenekar fölött. Biztos muzikalitással közvetíti szólamát és gyönyörű
frazirozása, szerepének zenei átélése és muzsikán át a színészi részeknek az egész
alakítással való tökéletes, szerves összekapcsolása feledhetetlenné teszik előadását.
1928. febr. 15-én újból a „Pillangókisasszonyban lépett fel és azon túl többször
is eljött a magyar fővárosba. szin_II.0592.pdf II