Címszó: Kiwa Teiko - Magyar Színművészeti Lexikon (1929-1931, szerk. Schöpflin Aladár)

 

Szócikktípus:

SZEMELYCIMSZO

SZULETESIEV 1904

SZULETESIEVTIZED 1905

 

A szócikk eredeti képe megtekinthető:

https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0592.pdf
https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0592.png

 

Az itt olvasható változat forrása: B Kádár Zsuzsanna - Nagy Péter Tibor: Az 1929-31-es színművészeti lexikon adatbázisa. (Szociológiai dolgozatok No. 8., WJLF, Budapest, 2017) Készült a Wesley Egyház- és Vallásszociológiai Kutatóközpont 19-21. századi magyar elitek c. kutatása keretében.

https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/szocikk/w/27/27083.htm

Az adatbázis kódja: 1357986421928

 

A szócikk három változatban található meg az oldalon. Legfelül linkekkel kiegészítve; középen, apróbetűvel a keresőmotort szolgáló technikai változat; legalul pedig az eredeti 1929-31-es szöveg.

 

A szöveg linkekkel ellátott változata:

 

 

Kiwa Teiko

Szócikk: Kiwa Teiko japáni (nemzetiség) énekesnő, sz. 1904-ben, (születés éve) Jokohamában, (ország) ahol atyja orvos, anyja a császár udvarához tartozott. 14 éves korában Sarcoli (személy) olasz (nemzetiség) (információ)  tenorista fedezte fel. Milánóban (ország) Vittorio Vanzo (személy) énekmester vezetése alatt végezte tanulmányait, majd 1923-ban (időpont) indult el Tokióból (ország) világkörüli útjára. Mindenütt Puccini (személy) (információ)  operáját énekelte, másfél évig volt Amerikában, (ország) azután Európába (ország) jött, énekelt Párizsban, (ország) Madridban, (ország) Zürichben, (ország) Baselben, (ország) Brüsszelben, (ország) Berlinben (ország) és Varsóban (ország) és mindenütt különös élményt jelentett a japán (nemzetiség) énekművésznőnek nemcsak énekbeli kvalitása, hanem az az élethűség, amellyel Puccini (személy) (információ)  zenedrámájának alakjába bele tudott helyezkedni. Nálunk a Városi Színházban (intézmény) (információ)  1926. (időpont) január 28-án mutatkozott be a „Pillangókisasszony (cím) címszerepében, Kiwa Teiko (személy) (információ)  elsőrendű színművésznő és kitűnő énekesnő. Orgánuma világos, magas szoprán (bár hangvétele néhol gutturális, máshol nazális), kellemes zengését nem veszti el és korlátolt dinamikai ereje mellett is tisztán lebeg a zenekar fölött. Biztos muzikalitással közvetíti szólamát és gyönyörű frazirozása, szerepének zenei átélése és muzsikán át a színészi részeknek az egész alakítással való tökéletes, szerves összekapcsolása feledhetetlenné teszik előadását. 1928. (időpont) febr. 15-én újból a „Pillangókisasszony­ban (cím) lépett fel és azon túl többször is eljött a magyar fővárosba. (Budapest) szin_II.0592.pdf II

 

 

Adatbázisszerű megjelenés

xcímszó Kiwa Teiko címszóvég 27083 Szócikk: Kiwa Teiko japáni ynemzetisegy japán ynemzetisegy japán ynemzetisegy japán ynemzetisegy ynemzetisegy japán ynemzetisegy ykodvegy énekesnő, sz. 1904-ben, Jokohamában, xtalanevtizedx 1915 xtalanevtizedx 1925 ytelepulesy jokohama ytelepulesy Jokohamá yorszagy Japán ykodvegy ahol atyja orvos, anyja a császár udvarához tartozott. 14 éves korában Sarcoli yszemelynevy sarcoli yszemelynevy Sarcoli yszemelynevy sarcoli yszemelynevy yszemelynevy Sarcoli yszemelynevy ykodvegy olasz ynemzetisegy olasz ynemzetisegy olasz ynemzetisegy olasz ynemzetisegy ynemzetisegy olasz ynemzetisegy ykodvegy tenorista fedezte fel. Milánóban ytelepulesy milánó ytelepulesy Milánó yorszagy Olaszország ykodvegy Vittorio Vanzo yszemelynevy vittorio vanzo yszemelynevy Vittorio Vanzo yszemelynevy vittorio yszemelynevy vanzo yszemelynevy yszemelynevy Vittorio yszemelynevy Vanzo yszemelynevy ykodvegy énekmester vezetése alatt végezte tanulmányait, majd 1923-ban xevtizedx 1925 indult el Tokióból ytelepulesy tokió ytelepulesy Tokió yorszagy Japán ykodvegy világkörüli útjára. Mindenütt Puccini yszemelynevy puccini yszemelynevy Puccini yszemelynevy puccini yszemelynevy yszemelynevy Puccini yszemelynevy ykodvegy operáját énekelte, másfél évig volt Amerikában, ytelepulesy amerika ytelepulesy Ameriká yorszagy Észak Amerika ykodvegy azután Európába ytelepulesy európa ytelepulesy Európá yorszagy Európa ykodvegy jött, énekelt Párizsban, ytelepulesy párizs ytelepulesy Párizs yorszagy Franciaország ykodvegy Madridban, ytelepulesy madrid ytelepulesy Madrid yorszagy Spanyolország ykodvegy Zürichben, ytelepulesy zürich ytelepulesy Zürich yorszagy Svájc ykodvegy Baselben, ytelepulesy basel ytelepulesy Basel yorszagy Svájc ykodvegy Brüsszelben, ytelepulesy brüsszel ytelepulesy Brüsszel yorszagy Belgium ykodvegy Berlinben ytelepulesy berlin ytelepulesy Berlin yorszagy Németország ykodvegy és Varsóban ytelepulesy varsó ytelepulesy Varsó yorszagy Lengyelország ykodvegy és mindenütt különös élményt jelentett a japán ynemzetisegy japán ynemzetisegy japán ynemzetisegy japán ynemzetisegy ynemzetisegy japán ynemzetisegy ykodvegy énekművésznőnek nemcsak énekbeli kvalitása, hanem az az élethűség, amellyel Puccini yszemelynevy puccini yszemelynevy Puccini yszemelynevy puccini yszemelynevy yszemelynevy Puccini yszemelynevy ykodvegy zenedrámájának alakjába bele tudott helyezkedni. Nálunk a Városi Színházban yintezmenyy városi színház yintezmenyy Városi S yintezmenyy városi yintezmenyy színház yintezmenyy yintezmenyy Városi yintezmenyy S yintezmenyy ykodvegy 1926. január 28-án mutatkozott be a „Pillangókisasszony ycimy pillangókisasszony ycimy Pillangókisasszony ycimy pillangókisasszony ycimy ycimy Pillangókisasszony ycimy ykodvegy címszerepében, Kiwa Teiko yszemelynevy kiwa teiko yszemelynevy Kiwa Teiko yszemelynevy kiwa yszemelynevy teiko yszemelynevy yszemelynevy Kiwa yszemelynevy Teiko yszemelynevy ykodvegy elsőrendű színművésznő és kitűnő énekesnő. Orgánuma világos, magas szoprán (bár hangvétele néhol gutturális, máshol nazális), kellemes zengését nem veszti el és korlátolt dinamikai ereje mellett is tisztán lebeg a zenekar fölött. Biztos muzikalitással közvetíti szólamát és gyönyörű frazirozása, szerepének zenei átélése és muzsikán át a színészi részeknek az egész alakítással való tökéletes, szerves összekapcsolása feledhetetlenné teszik előadását. 1928. febr. xtalanevtizedx 1935 15-én újból a „Pillangókisasszony­ban ycimy pillangókisasszony ycimy Pillangókisasszony ycimy pillangókisasszony ycimy ycimy Pillangókisasszony ycimy ykodvegy lépett fel és azon túl többször is eljött a magyar fővárosba. főváros ytelepulesy nagybudapest ytelepulesy budapest ykodvegy szin_II.0592.pdf II

 

 

A szócikk eredeti szövege:

Címszó: Kiwa Teiko - Magyar Színművészeti Lexikon (1929-1931, szerk. Schöpflin Aladár)

 

Szócikktípus:

SZEMELYCIMSZO

SZULETESIEV 1904

SZULETESIEVTIZED 1905

 

A szócikk eredeti képe megtekinthető:

https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0592.pdf
https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/II/szin_II.0592.png

Az itt olvasható változat forrása: B Kádár Zsuzsanna - Nagy Péter Tibor: Az 1929-31-es színművészeti lexikon adatbázisa. (Szociológiai dolgozatok No. 8., WJLF, Budapest, 2017) Készült a Wesley Egyház- és Vallásszociológiai Kutatóközpont 19-21. századi magyar elitek c. kutatása keretében.

https://mek.oszk.hu/08700/08756/html/szocikk/w/27/27083.htm

Az adatbázis kódja: 1357986421928

 

A szócikk három változatban található meg az oldalon. Legfelül linkekkel kiegészítve; középen, apróbetűvel a keresőmotort szolgáló technikai változat; legalul pedig az eredeti 1929-31-es szöveg.

 

Kiwa Teiko

Szócikk: Kiwa Teiko japáni énekesnő, sz. 1904-ben, Jokohamában, ahol atyja orvos, anyja a császár udvarához tartozott. 14 éves korában Sarcoli olasz tenorista fedezte fel. Milánóban Vittorio Vanzo énekmester vezetése alatt végezte tanulmányait, majd 1923-ban indult el Tokióból világkörüli útjára. Mindenütt Puccini operáját énekelte, másfél évig volt Amerikában, azután Európába jött, énekelt Párizsban, Madridban, Zürichben, Baselben, Brüsszelben, Berlinben és Varsóban és mindenütt különös élményt jelentett a japán énekművésznőnek nemcsak énekbeli kvalitása, hanem az az élethűség, amellyel Puccini zenedrámájának alakjába bele tudott helyezkedni. Nálunk a Városi Színházban 1926. január 28-án mutatkozott be a „Pillangókisasszony címszerepében, Kiwa Teiko elsőrendű színművésznő és kitűnő énekesnő. Orgánuma világos, magas szoprán (bár hangvétele néhol gutturális, máshol nazális), kellemes zengését nem veszti el és korlátolt dinamikai ereje mellett is tisztán lebeg a zenekar fölött. Biztos muzikalitással közvetíti szólamát és gyönyörű frazirozása, szerepének zenei átélése és muzsikán át a színészi részeknek az egész alakítással való tökéletes, szerves összekapcsolása feledhetetlenné teszik előadását. 1928. febr. 15-én újból a „Pillangókisasszony­ban lépett fel és azon túl többször is eljött a magyar fővárosba. szin_II.0592.pdf II