Címszó: Meyerbeer Giacomo - Magyar Színművészeti Lexikon (1929-1931, szerk. Schöpflin Aladár)

 

Szócikktípus:

FERFINEVCIMSZO SZEMELYCIMSZO

SZULETESIEV 1794

SZULETESIEVTIZED 1795

 

A szócikk eredeti képe megtekinthető:

http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/III/szin_III.0287.pdf
http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/III/szin_III.0287.png

 

Az itt olvasható változat forrása: B Kádár Zsuzsanna - Nagy Péter Tibor: Az 1929-31-es színművészeti lexikon adatbázisa. (Szociológiai dolgozatok No. 8., WJLF, Budapest, 2017) Készült a Wesley Egyház- és Vallásszociológiai Kutatóközpont 19-21. századi magyar elitek c. kutatása keretében.

http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/szocikk/w/29/29085.htm

Az adatbázis kódja: 1357986421928

 

A szócikk három változatban található meg az oldalon. Legfelül linkekkel kiegészítve; középen, apróbetűvel a keresőmotort szolgáló technikai változat; legalul pedig az eredeti 1929-31-es szöveg.

 

A szöveg linkekkel ellátott változata:

 

 

Meyerbeer Giacomo

Szócikk: Meyerbeer Giacomo német (nemzetiség) (információ)  zeneszerző, családi néven: Jakob Liebmann-Beer, (személy) gazdag bankárcsaládból származott, sz. 1794. (születés éve) szept. 5-én, Berlinben, (ország) és itt kezdette zenei tanulmányait is. Feltűnő tehetsége hamar megnyilatkozott, még pedig nemcsak az előadó muzsikában, de a komponálásban is, habár első műveivel nem volt sikere. Így egy ideig a zongoravirtuózi pályát választotta és rendkívüli tetszés mellett koncertezett. Egyik bécsi (ország) hangversenye alkalmával ismerkedett meg Salierivel, (személy) akinek tanácsára Olaszországba (ország) utazott és itt Rossini (személy) (információ)  hatása alatt teljesen olasz (nemzetiség) (információ)  stílusban írta operáit, melyek azonban szintén csak mérsékelt sikert hoztak. 1824-ben (időpont) Párizsba (ország) költözötft és itt már első operája, az »Ördög Róbert«, (cím) (információ)  egy csapásra a legnépszerűbb, legünnepeltebb operaszerzővé avatta. A népszerűség összes többi operái mellett kitartott és Meyerbeer (személy) (információ)  élte végéig, mint a közönség kedvence olvashatta az élesen elítélő bírálatokat. A »Hugenották«, (cím) (információ)  »Éjszak csillaga«, (cím) a »Próféta«, (cím) (információ)  »Dinorah«, (cím) (információ)  végül a közvetlenül halála után színre hozott »Afrikai nő« (cím) (információ)  uralkodott hosszú ideig a világ összes dalszínházainak színlapján. Tizenhat évi párizsi (ország) tartózkodás után IV. Frigyes Vilmos (személy) Berlinbe (ország) vitte főzeneigazgatónak, de halála 1864. (időpont) máj. 2-án a francia (nemzetiség) (információ)  fővárosban (Budapest) érte, hol éppen az »Afrikai nő« (cím) (információ)  színrehozását készítette elő. szin_III.0287.pdf III

 

 

Adatbázisszerű megjelenés

xcímszó Meyerbeer Giacomo címszóvég 29085 Szócikk: Meyerbeer Giacomo német ynemzetisegy német ynemzetisegy német ynemzetisegy német ynemzetisegy ynemzetisegy német ynemzetisegy ykodvegy zeneszerző, családi néven: Jakob Liebmann-Beer, yszemelynevy jakob liebmann-beer yszemelynevy Jakob Liebmann-Beer yszemelynevy jakob yszemelynevy liebmann-beer yszemelynevy yszemelynevy Jakob yszemelynevy Liebmann-Beer yszemelynevy ykodvegy gazdag bankárcsaládból származott, sz. 1794. szept. xtalanevtizedx 1805 xtalanevtizedx 1815 5-én, Berlinben, ytelepulesy berlin ytelepulesy Berlin yorszagy Németország ykodvegy és itt kezdette zenei tanulmányait is. Feltűnő tehetsége hamar megnyilatkozott, még pedig nemcsak az előadó muzsikában, de a komponálásban is, habár első műveivel nem volt sikere. Így egy ideig a zongoravirtuózi pályát választotta és rendkívüli tetszés mellett koncertezett. Egyik bécsi ytelepulesy bécs ytelepulesy bécs yorszagy Ausztria ykodvegy hangversenye alkalmával ismerkedett meg Salierivel, yszemelynevy salieri yszemelynevy Salieri yszemelynevy salieri yszemelynevy yszemelynevy Salieri yszemelynevy ykodvegy akinek tanácsára Olaszországba ytelepulesy olaszország ytelepulesy Olaszország yorszagy Olaszország ykodvegy utazott és itt Rossini yszemelynevy rossini yszemelynevy Rossini yszemelynevy rossini yszemelynevy yszemelynevy Rossini yszemelynevy ykodvegy hatása alatt teljesen olasz ynemzetisegy olasz ynemzetisegy olasz ynemzetisegy olasz ynemzetisegy ynemzetisegy olasz ynemzetisegy ykodvegy stílusban írta operáit, melyek azonban szintén csak mérsékelt sikert hoztak. 1824-ben xevtizedx 1825 Párizsba xtalanevtizedx 1835 xtalanevtizedx 1845 ytelepulesy párizs ytelepulesy Párizs yorszagy Franciaország ykodvegy költözötft és itt már első operája, az »Ördög Róbert«, ycimy ördög róbert ycimy Ördög Róbert ycimy ördög ycimy róbert ycimy ycimy Ördög ycimy Róbert ycimy ykodvegy egy csapásra a legnépszerűbb, legünnepeltebb operaszerzővé avatta. A népszerűség összes többi operái mellett kitartott és Meyerbeer yszemelynevy meyerbeer yszemelynevy Meyerbeer yszemelynevy meyerbeer yszemelynevy yszemelynevy Meyerbeer yszemelynevy ykodvegy élte végéig, mint a közönség kedvence olvashatta az élesen elítélő bírálatokat. A »Hugenották«, ycimy hugenották ycimy Hugenották ycimy hugenották ycimy ycimy Hugenották ycimy ykodvegy »Éjszak csillaga«, ycimy éjszak csillaga ycimy Éjszak csillaga ycimy éjszak ycimy csillaga ycimy ycimy Éjszak ycimy csillaga ycimy ykodvegy a »Próféta«, ycimy próféta ycimy Próféta ycimy próféta ycimy ycimy Próféta ycimy ykodvegy »Dinorah«, ycimy dinorah ycimy Dinorah ycimy dinorah ycimy ycimy Dinorah ycimy ykodvegy végül a közvetlenül halála után színre hozott »Afrikai nő« ycimy afrikai nő ycimy Afrikai nő ycimy afrikai ycimy nő ycimy ycimy Afrikai ycimy nő ycimy ykodvegy uralkodott hosszú ideig a világ összes dalszínházainak színlapján. Tizenhat évi párizsi ytelepulesy párizs ytelepulesy párizs yorszagy Franciaország ykodvegy tartózkodás után IV. Frigyes Vilmos yszemelynevy iv. frigyes vilmos yszemelynevy IV. Frigyes Vilmos yszemelynevy iv. yszemelynevy frigyes yszemelynevy vilmos yszemelynevy yszemelynevy IV. yszemelynevy Frigyes yszemelynevy Vilmos yszemel Berlinbe ytelepulesy berlin ytelepulesy Berlin yorszagy Németország ykodvegy vitte főzeneigazgatónak, de halála 1864. xevtizedx 1865 máj. xtalanevtizedx 1875 2-án a francia ynemzetisegy francia ynemzetisegy francia ynemzetisegy francia ynemzetisegy ynemzetisegy francia ynemzetisegy ykodvegy fővárosban főváros ytelepulesy nagybudapest ytelepulesy budapest ykodvegy érte, hol éppen az »Afrikai nő« ycimy afrikai nő ycimy Afrikai nő ycimy afrikai ycimy nő ycimy ycimy Afrikai ycimy nő ycimy ykodvegy színrehozását készítette elő. szin_III.0287.pdf III

 

 

A szócikk eredeti szövege:

Címszó: Meyerbeer Giacomo - Magyar Színművészeti Lexikon (1929-1931, szerk. Schöpflin Aladár)

 

Szócikktípus:

FERFINEVCIMSZO SZEMELYCIMSZO

SZULETESIEV 1794

SZULETESIEVTIZED 1795

 

A szócikk eredeti képe megtekinthető:

http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/III/szin_III.0287.pdf
http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/III/szin_III.0287.png

Az itt olvasható változat forrása: B Kádár Zsuzsanna - Nagy Péter Tibor: Az 1929-31-es színművészeti lexikon adatbázisa. (Szociológiai dolgozatok No. 8., WJLF, Budapest, 2017) Készült a Wesley Egyház- és Vallásszociológiai Kutatóközpont 19-21. századi magyar elitek c. kutatása keretében.

http://mek.oszk.hu/08700/08756/html/szocikk/w/29/29085.htm

Az adatbázis kódja: 1357986421928

 

A szócikk három változatban található meg az oldalon. Legfelül linkekkel kiegészítve; középen, apróbetűvel a keresőmotort szolgáló technikai változat; legalul pedig az eredeti 1929-31-es szöveg.

 

Meyerbeer Giacomo

Szócikk: Meyerbeer Giacomo német zeneszerző, családi néven: Jakob Liebmann-Beer, gazdag bankárcsaládból származott, sz. 1794. szept. 5-én, Berlinben, és itt kezdette zenei tanulmányait is. Feltűnő tehetsége hamar megnyilatkozott, még pedig nemcsak az előadó muzsikában, de a komponálásban is, habár első műveivel nem volt sikere. Így egy ideig a zongoravirtuózi pályát választotta és rendkívüli tetszés mellett koncertezett. Egyik bécsi hangversenye alkalmával ismerkedett meg Salierivel, akinek tanácsára Olaszországba utazott és itt Rossini hatása alatt teljesen olasz stílusban írta operáit, melyek azonban szintén csak mérsékelt sikert hoztak. 1824-ben Párizsba költözötft és itt már első operája, az »Ördög Róbert«, egy csapásra a legnépszerűbb, legünnepeltebb operaszerzővé avatta. A népszerűség összes többi operái mellett kitartott és Meyerbeer élte végéig, mint a közönség kedvence olvashatta az élesen elítélő bírálatokat. A »Hugenották«, »Éjszak csillaga«, a »Próféta«, »Dinorah«, végül a közvetlenül halála után színre hozott »Afrikai nő« uralkodott hosszú ideig a világ összes dalszínházainak színlapján. Tizenhat évi párizsi tartózkodás után IV. Frigyes Vilmos Berlinbe vitte főzeneigazgatónak, de halála 1864. máj. 2-án a francia fővárosban érte, hol éppen az »Afrikai nő« színrehozását készítette elő. szin_III.0287.pdf III